петък, 22 юли 2011 г.

Сирене по шопски




За всяка порция са необходими:
1 голям домат
100 - 150 гр бяло саламурено сирене*
1 голямо яйце /или 2 малки/
бучка краве масло
червен пипер
по желание - люта чушка




          На дъното на всяко гювече сложете бучка масло. Измийте, обелете и нарежете на шайби доматите. поставете 2-3 шайби на дъното на гювечето и отгоре разпределете натрошеното на едро сирене. леко разбъркайте с вилица яйцето /по желание го чукнете цяло/ и изсипете върху сиренето. Сложете отстрани останалите шайби домат и по желание боднете една люта чушка. Похлупете гювечетата с капак и сложете в студена фурна. Печете на 200 градуса около 20 мин или докато яйцето се забули. Поръсете с червен пипер и сервирайте.





*Ако сиренето е много солено, а и по здравословният вариант е да го изкиснете предварително в студена вода.

8 коментара:

  1. * Но ако ви трябва за веднага и нямате време да го обезсолявате, залейте плочките сирене с вряла вода и оставете 10-15 мин.
    Винаги действа :))
    Много апетитни гювечета, Мариета! Хубаво е, че този път минах след обяда.
    Обичаме го и у нас, кога със, кога без добавки.
    Хубави и прохладни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Привет от мен,
    много е апетитно това предястие. Бързо, вкусно и практично в един горещ ден като днешния.
    Весел и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Ето на,Пепи пак с подточка!И тук не се стърпява :)))!Ама добре,че каза, ще знам и аз още един трик!:))
    За сиренцето -много ми е вкусно така приготвено!
    Мариета,много ми харесват снимките!

    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. Обичам! И съм много гладна...
    А изглеждат тооолкова апетитно...!

    ОтговорИзтриване
  5. Ей,бях го забравила,покрай желанието за нещо ново и различно!Много добре ти се е получило!Поздрави Мариетка!

    ОтговорИзтриване
  6. Пеп-чо, ето този начин за обезсоляване не го знаех, благодаря ти!
    Жани, Еликсир, Илиана, Катерина, да, в горещи дни като тези това сиренце е идеалната храна, особено студено.
    Хубави и прохладни почивни дни ви желая!

    ОтговорИзтриване
  7. Страхотни снимки и страхотна рецепта!Още днес ще ги спретна за обед :)

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря, Нели!
    Надявам се, че ви харесаха...

    ОтговорИзтриване